Het begin van het rijseizoen krijgt voor ons een iets andere invulling dan gebruikelijk. Omdat wij midden in het ontwikkelingsgebied zitten van het Havenstraatterrein en ook onze loodsen er aan moeten geloven, krijgen wij een nieuwe (tijdelijke) loods op het Jollenpad, ter hoogte van de A10 op onze eigen lijn.

Gezien het feit dat zo’n gebouw er niet van de een op de andere dag staat, kunnen wij geen gebruik maken van onze lijn. Wij kunnen de bouwwerkzaamheden logischerwijs niet passeren.

Wij gaan daarom vanaf het Haarlemmermeerstation naar de Dam rijden en weer terug als pendeldienst.

De meest gestelde vragen vind u verder in dit bericht. Als u nog andere vragen heeft, neem dan contact met ons op.

Wanneer gaan jullie weer op de eigen lijn rijden?

De bedoeling is dat eind juni de tijdelijke loods gereed is, en dat wij vanaf de eerste zondag van juli, de 7e, weer een dienstregeling op de museumlijn kunnen gaan rijden. Dit uiteraard onder voorbehoud dat de planning wordt gehaald.

Wat houdt dit precies in, die pendeldienst?

Wij gaan vanaf het Haarlemmermeerstation ritten aanbieden van en naar het Centrum van Amsterdam (Dam) met aansluiting op de Toeristentram (lijn 20) op de Dam onder nummer 30B. Hiervoor gaan wij, voor zover bekend, onze gelede trams inzetten. Hiervoor hanteren wij het tarief van de museumtramlijn, omdat de duur en lengte van deze rit ongeveer gelijk is.

Kan ik onderweg instappen?

Helaas niet, u kunt instappen op de Dam of bij het Haarlemmermeerstation. Wij willen het GVB hiervoor niet in de weg zitten.

Komt er ook een Combikaart?

Jazeker! Wij gaan in de pendeltram vanaf het Haarlemmermeerstation combikaarten verkopen voor een rit naar de stad, een rit met de toeristentram en dan weer terug naar het Haarlemmermeerstation.

Volwassenen: € 12,50 (-40%)
Kinderen (0-11): € 7,50 (-25%)

Dit scheelt 40% per kaart op het reguliere tarief. Enkel de rit naar de stad heen en terug is het gebruikelijke tarief van lijn 30 (€7.50/€5,00), hetzelfde geldt voor de toeristentram lijn 20 (€10,-/€5,-).

Ik heb al een kaartje, en nu?

Iedereen die reeds online een kaartje gekocht heeft, krijgt een rit naar het Centrum van Amsterdam, een rit met de Toeristentram, en weer terug naar het Haarlemmermeerstation.
Dit geldt voor alle kaarten verkocht via “Actie van de Dag” en “Get Your Guide” vóór 22 maart 2024. De online voorverkoop van kaarten is op deze datum dan ook gesloten voor lijn 30. Voor de Toeristentram kunt u online nog wél kaarten kopen via bovenstaande aanbieders.